Branding

Wanneer vind jij iemand betrouwbaar? Of het nu je om vrienden, je collega’s of je klanten gaat, waarschijnlijk ging het zo: iemand zei wat ie ging doen, deed dat vervolgens ook en dit zag je. Je weet dat de ander zijn of haar belofte nakomt en dat is prettig.

Zo werkt het eigenlijk ook met branding. In de basis is branding niets anders dan je belofte nakomen. Keer op keer.

Branding gaat dus niet over je logo of je bedrijfsnaam. Dat zijn alleen de uiterlijke kenmerken van de achterliggende ondernemersbelofte. Branding gaat erover dat jouw klanten aan de hand van je logo, je bedrijfsnaam, de achterliggende belofte gaan herkennen. ‘O ja, dat is Henk, de loodgieter die 24 uur per dag bereikbaar is.’

Wat is jouw ondernemersbelofte?

Wat beloof jij jouw klanten? Is dat een klantenservice waarvan de klant een glimlach op zijn gezicht krijgt? Een bijzondere bruiloft waar over wordt nagepraat? Catering met alleen maar biologische streekproducten?

De juiste belofte is cruciaal om je blijvend te onderscheiden van je concurrenten. Het is jouw ondernemersbelofte die voor de potentiële klant duidelijk maakt wat de toegevoegde waarde van jouw bedrijf is.

Opvallen bij jouw klanten? Contact
Sluiten